Naam:
Foto’s:
262
Video’s:

Over mij

Hey lieve allemaal, mijn naam is Florence. Ik ben 18 jaar oud. Afgelopen jaar ben ik geslaagd voor mijn havo examen en momenteel geniet ik van een jaartje geen school. Ik heb besloten te gaan werken en reizen. Op deze blog ga ik proberen zo vaak mogelijk een update te geven over mijn reis. Hoop dat jullie ervan genieten en met plezier lezen!

Over mijn reis

Half maart vlieg ik in mn eentje naar de andere kant van de wereld, Laos om precies te zijn. Ik ga hierheen om engelse les te geven en uit te leggen hoe belangrijk goede hygiëne is. Hier in Nederland zijn dit 2 zaken die vanzelfsprekend zijn, maar dit is lang niet overal het geval. Ieder jaar sterven er in Laos nog veel mensen simpelweg omdat zij niet weten hoe belangrijk het is om je tanden te poetsen of je handen te wassen. Dit is dan ook de reden dat ik hierheen ga, om deze kinderen het belang hiervan te leren en hopelijk onnodige ziektes te voorkomen.

Daarnaast is de Engelse taal steeds meer aan het opkomen. Vooral in landen die niet zo welvarend zijn als Nederland is het erg belangrijk deze taal ook te beheersen om deel uit te maken van een economie die draait om het toerisme. Het beheersen van de basis van de  Engelse taal is voor de mensen hier van groot belang. Onderwijs geeft ons kennis en met kennis heb je kansen.  Het hebben van kansen geeft mensen de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen. Met kleine stapjes kunnen deze mensen zichzelf ontwikkelen en uiteindelijk draagt dit ook bij aan de ontwikkeling van hun land. Ik ben heel erg enthousiast, maar vooral nieuwsgierig om hier een deel van uit te maken en ik hoop dat ik het grote gat tussen onze verschillende werelden een beetje kan verkleinen. Ik kan niet wachten om een deel van mijn tijd hierin te steken en kennis aan deze mensen over te dragen.

Na mijn bezoek aan Laos ga ik nog 3 weken naar Bali om hier de mensen voorlichting te geven over het mileu. De plastic soep is een groeiend probleem dat zorgt voor veel rommel en vooral voor veel dode zee dieren en vervuiling. Ik hoop met mijn uitleg en initatief de mensen hier een beter beeld te geven over de vervuiling van het mileu en de gevolgen hiervan.

Hierna vlieg ik naar mijn tante in Australië om hier een maand te verblijven. Zij woont met haar gezin op een gated community en zijn zelfvoorzienend van alles wat ze doen en gebruiken. Recyclen staat hier volop bovenaan de lijst. Ik ben erg nieuwschierig om te zien hoe zij milieuvriendelijk en duurzaam leven.

Bezochte landen

Ik heb 19 landen (8%) bezocht:

België, Cambodja, Curaçao, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Kroatië, Laos, Nederland, Nederlandse Antillen, Oostenrijk, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.